Własna działalność, Jak reklamować nową firme?

Listopad 8, 2017 TMproject

Jeśli zależy nam na promocji własnej firmy, to w pierwszej kolejności powinniśmy zainwestować w stworzenie strony internetowej. Wbrew pozorom koszt wykonania witryny WWW nie jest dziś zbyt wysoki, nawet w przypadku zlecenia tego rodzaju prac firmie zewnętrznej. Można mieć pewność, że dobrze zaprojektowana i zawierająca wartościowe materiały strona internetowa już w ciągu kilku miesięcy powinna na siebie zarabiać. Dziś niemal każda firma, niekoniecznie związana z branżą IT, aby przetrwać w dobie silnej konkurencji powinna posiadać własny serwis.

Internet zmienił kierunek, w jakim podążali sprzedawcy. Nowy model sprzedaży połączony z możliwościami oferowanymi przez strony internetowe sprawił, że przedsiębiorstwa wybrały kierunek dystrybucji cyfrowej oraz rozwój sklepów online. Warto pamiętać, że stworzenie sklepu internetowego oraz bogata i atrakcyjna oferta nie sprawi, że od razu osiągniemy sukces. Należy poświęcić niemało czasu na to, aby witryna internetowa była regularnie aktualizowana, poprawnie zoptymalizowana oraz zarządzana w taki sposób, aby stała się potężną platformą umożliwiającą swobodne i intuicyjne zakupy, a przy tym pozwalała na błyskawiczną komunikację na drodze sprzedawca-klient, jak również klient-klient poprzez swobodną wymianę informacji i opinii o wybranych produktach/usługach.

Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy powinien również wykorzystać e-mail marketing do reklamyfirmy oraz promocji marki i dostępnych towarów/usług. W witrynie powinna być możliwość dobrowolnej subskrypcji, umożliwiającej regularne przesyłanie wiadomości e-mail do zainteresowanych aktualną ofertą klientów. Tego rodzaju działania umacniają więź pomiędzy klientem a marką, a ponadto zainteresowani otrzymują bezpośrednio e-mailem listę najciekawszych propozycji dotyczących aktualnej oferta lub promocji, dostosowanych do ich indywidualnych oczekiwań.

Sposoby na reklamę – portale społecznościowe wytwarzają więź z klientem

 

Portale społecznościowe każdego roku zyskują miliony użytkowników. Dziś obok strony internetowej, niemal każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kanał w serwisach pokroju Facebook, Twitter czy Google Plus. Portale społecznościowe są darmowe, pozwalają szybko dotrzeć do zainteresowanych klientów, a także błyskawicznie odpowiedzieć na ich zapytania, oczekiwania, a nawet reklamację. Warto zintegrować „społecznościówki” ze stroną internetową, aby zoptymalizować przesyłanie informacji o nowych produktach/usługach. Niemały wpływ na skuteczne prowadzenie fanpage’a ma również obserwacja grup docelowych. Te mogą się różnić w zależności od rodzaju oferowanego towaru. Na podstawie wypowiedzi użytkowników Facebooka można jednak łatwo oszacować, jakiego rodzaju przekazy są najbardziej pożądane.

Tematyczne fora i serwisy z ogłoszeniami – dobre sposoby na reklamę

Jeśli prowadzimy firmę specjalizującą się w określonej dziedzinie, to warto regularnie odwiedzać branżowe fora internetowe. Znajdziemy tam nie tylko cenną wiedzę, lecz również użytkowników chcących dowiedzieć się czegoś od nas. Możliwość dzielenia się z innymi internautami doświadczeniem oraz cenne i fachowe wskazówki sprawią, że szybciej dotrzemy do nowych klientów. Warto również w odpowiednich działach umieszczać oferty reklamowe. W sieci znajdziemy ponadto bogaty zbiór serwisów z darmowymi ogłoszeniami, dzięki którym można zaprezentować unikalność naszych produktów i usług.

, , , , ,

KONTAKT