Promocja firmy na instagramie

Aby osiągną sukces w Internecie trzeba poznać, zrozumieć i zaspokoić potrzeby konsumentów. To natomiast nie jest nic dziwnego, w przypadku marketingu tradycyjnego jest dokładnie tak samo. Otwarta komunikacja, oraz budowanie relacji z potencjalnymi klientami to najlepszy sposób na poznanie ich potrzeb i zainteresowań. Dzisiaj idealnie sprawdzi się promocja firmy na instagramie.

Rynek zmienia się bardzo szybko nie można więc działać na podstawie z góry przyjętych założeń, niezbędne jest ciągłe śledzenie nowo pojawiających się trendów, adaptacja do nich, a także innowacyjność, by wyróżniać się na tle konkurentów, których w świecie online nie brakuje. Należy tutaj dodać, iż rynek w Internecie ma charakter globalny, oznacza to, że polskie firmy konkurują nie tylko z firmami z Polski, ale także z firmami z innych odległych często krajów. Tak duża konkurencja wymaga nowych form promocji. Jedną z nich jest właśnie promocja firmy na Instagramie.

Czym jest Instagram?

Promowanie marki w mediach społecznościowych

Instagram jest to medium społecznościowe, które w ostatnich latach bardzo mocno zyskało na popularności. Swoją popularność zawdzięcza głównie:

  • Możliwości publikowania 15-sekundowego wideo, 
  • InstaStories umożliwia to publikację relacji na żywo przy jednoczesnym używaniu filtrów. Dzięki temu firma może budować bezpośrednią relację z klientem i pokazać mu, jak bardzo jest do niego podobna. 
  • Filtrom, które pozwalają na edytowanie zdjęć bezpośrednio w aplikacji, zabawę światłem i konkretnym stylem. Obecnie większa część Instagramerów, influencerów posługuje się słowem ,,feed”, oznacza ono z języka angielskiego ,,karmić”, a dokładniej jest to cały wizualny materiał, którym twórca ,,karmi” swoich odbiorców. Wizualna szachownica zdjęć i filmów, którą widzi on po wejściu na dany profil. Najważniejsze jest, aby zdjęcia do siebie ,,pasowały” – miały podobne kolory i światło, wpływa to na wartość i atrakcyjność profilu.

Jego dużą zaletą dla firm jest możliwość budowania bezpośredniej relacji z klientami. Co więcej mogą oni poznać swojego klienta, który na Instagramie publikuje całe swoje życie. To co w danej chwili robi, je, z kim rozmawia, jakimi rzeczami się interesuje i tak dalej. Te informacje są dla marek bardzo cenne, z jednego prostego powodu. Znając swoją społeczność są one w stanie dopasować do nich swoją ofertę do tego czego im brakuje, do ich problemów, czy po prostu upodobań.

Promocja firmy na Instagramie

Na przestrzeni lat bardzo zmieniły się zachowania konsumentów. Nowe technologie powołały do życia nowego konsumenta, który ma nieporównywalnie szerszy dostęp do informacji, a także do samych dóbr i usług sprzedawanych przez Internet. W ten sposób konsument przerodził się w e-konsumenta. Klienci mają nieograniczony dostęp do produktów, każdego dnia odwiedzają oni wiele różnych stron Internetowych. Co skutkuje, iż zdobycie lojalnego klienta jest bardzo trudne. Wymaga dużego zaangażowania ze strony firmy, ważne, aby strategia content marketingowa, elementy biznesowe i sposoby na zaspokajanie potrzeb klientów były ze sobą powiązane. Promocja firmy na Instagramie daje marce wiele możliwości i korzyści.

Przede wszystkim kampanie reklamowe na tym medium społecznościowym cieszą się dużą popularnością. Przez dużą ilość użytkowników tego serwisu możliwe jest dotarcie do dużej ilości potencjalnych klientów. Stworzenie profilu i promocja firmy na Instagramie powinna zostać zlecona osobom, które znają się na tej aplikacji i potrafią poznać i wykorzystywać zdobyte informacje o klientach. Dzięki temu promocja firmy na Instagramie umożliwia zwiększenie świadomości o marce, a także poprawia się sprzedaż jej produktów lub usług.

Czym jest Instagram

Jak zdobyć nowych klientów w social mediach?

Istnieje wiele sposobów, które pozwolą zdobyć nowych klientów w social mediach, a także promocja firmy na Instagramie lub innych serwisach społecznościowych przyniesie lepsze efekty, oto one:

  • Śledzenie trendów i podążanie za nimi to rzecz, która buduje zaangażowanie klienta. Pomagają w tym hasztagi, ich dużą rolę pokazuje również to, że powstały nawet specjalnie aplikacje, które ułatwiają podpisywanie zdjęcia hasztagami. Używanie ich pozwala angażować użytkowników w czasie rzeczywistym. 
  • ważnym punktem jest też wezwanie do działania (call to action), mogą to być różne działania na przykład publikacja zdjęcia po zakupie produktu danej marki i oznaczenie jej na zdjęciu i dodanie wymyślonego wcześniej przez firmę hasztag. Klienci to najcenniejsi i najbardziej wiarygodni ambasadorzy marek. 
  • Aby zachęcić społeczność do swojego profilu nie wolno ignorować też informacji zwrotnej. Jaka ona by nie była, negatywna czy pozytywna, warto zawsze na nią odpowiedzieć.