Czy moja firma potrzebuje stronę internetową?

Listopad 8, 2017 TMproject

„Nie masz strony to nie istniejesz” – to powiedzenie najlepiej obrazuje obecne podejście do kwestii posiadania strony internetowej. Czy jest słuszne? Czy każdy biznes powinien mieć stronę internetową?

STRONA INTERNETOWA TO INWESTYCJA

Podstawowym celem strony internetowej jest pomoc w realizacji celów firmy wpisanych jej misję i plany strategiczne, czy też istniejących w głowie właściciela.

Założymy tu w lekkim uproszczeniu (choć wcale nie tak aż dużym), że głównym celem większości firm jest zwiększanie wartości dla właścicieli. W takiej sytuacji strona internetowa jest inwestycją, z której zwrot powinien być dodatni.

Firma powinna więc zdecydować się na realizację strony internetowej tylko w sytuacji, w której korzyści będą większe niż nakłady poniesione na jej realizację i utrzymanie.

Jedynym problemem z takim podejściem jest to, że tak jak w miarę łatwo można przy stronie internetowej liczyć jej koszty, tak często stosunkowo trudno jest ocenić osiągnięte rezultaty. Firmy często nie wiedzą ile zleceń otrzymują dzięki istnieniu strony internetowej a ile przyszłoby do nich nawet gdyby strony nie było.

Oczywiście jest wiele metod pozwalających zebrać takie informacje, natomiast koszty tych badań mogą byś zbyt duże a poza tym badania te można wykonywać kiedy strona już istnieje a więc nie da się przy ich użyciu ocenić czy budować stronę internetową czy nie.

JAK OCENIĆ OPŁACALNOŚĆ STRONY KIEDY TRUDNO JĄ ZMIERZYĆ

Jak w tej sytuacji ocenić opłacalność posiadania strony internetowej? Trzeba podejść do tego trochę zdroworozsądkowo.

Poniżej opiszemy główne sytuacje w których powinno się mieć stronę internetową oraz takie w których może ona być zbędna. Poniższy artykuł podpowie więc czy w ogóle warto mieć stronę internetową czy nie.

W kolejnych artykułach z tej sekcji opowiemy natomiast jak podejść do realizacji strony internetowej tak, aby koszty nie były większe niż osiągnięte korzyści – żeby inwestycja się zwróciła. W kolejnych artykułach napiszemy więc jaką stronę internetową budować.

KIEDY WARTO MIEĆ STRONĘ INTERNETOWĄ?

W przeważającej większości przypadków odpowiedź na pytanie czy dana firma potrzebuje własnej strony internetowej jest twierdząca.

Potrzebujesz strony internetowej jeśli:

MOŻESZ W TEN SPOSÓB POZYSKAĆ NOWYCH KLIENTÓW

Chęć pozyskania nowych klientów to najczęstszy powód tworzenia stron internetowych. Jeśli twoi potencjalni klienci szukają produktów bądź usług takich jak oferowane przez Twoją firmę, Twoja firma powinna mieć stronę internetową.

Strona internetowa pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów którzy szukając konkretnych produktów lub usług mogą dotrzeć do strony firmy a następnie zakupić nasze produkty i usługi bezpośrednio od nas lub u wymienionych na stronie dystrybutorów.

Teoretyczne naszym klientem może w ten sposób zostać każdy, można by sobie więc wyobrażać że wystawimy stronę internetową i zostaniemy zalani zamówieniami. Rzeczywistość jednak nie jest z reguły taka różowa, bowiem nasi konkurenci również posiadają strony internetowe i tak jak wszędzie indziej, w internecie również rywalizujemy z nimi o zlecenia klientów.

Z innej strony można powiedzieć tak: Jeśli konkurenci twoje firmy mają strony inte internetowe, twoja firma również musi ją posiadać, inaczej wszystkie zlecenia z internetu będą przejęte przez konkurencję.

, , ,

KONTAKT