Marketing szeptany w ubezpieczeniach

Marketing szeptany w ubezpieczeniach to jeden z rodzajów promocji jaką można prowadzić w sieci i zdobywać nowych klientów. Ten rodzaj działań promocyjnych opiera się na znanej wszystkim plotce, a mianowicie na wykorzystywaniu poleceń konsumentów, tak aby oni w sposób czasem nawet nie do końca świadomy polecali świadczone usługi swoim bliskim, znajomym oraz innym użytkownikom Internetu. Rekomendacje są w dzisiejszych czasach dla firmy bardzo ważne, ponieważ jeżeli klient rekomenduje daną usługę bądź produkt wiadomym jest, że jest on po prostu z niego zadowolony. Warto więc dbać o to, aby świadczyć usługi na jak najwyższym poziomie, ponieważ może to właśnie zaowocować dobrymi opiniami i rekomendacjami. W takim razie jak wykorzystać marketing szeptany w ubezpieczeniach?

Marketing szeptany w ubezpieczeniach czy warto

A teraz od początku co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany można porównać do tak zwanej poczty pantoflowej, która znana jest wszystkim i wykorzystywana była już zdecydowanie wcześniej zanim w ogóle powstało takie pojęcie jak marketing szeptany. Ludzie już od wielu lat dzielą się między sobą opiniami na temat danego produktu czy usługi w momencie, kiedy są z niej bądź z niego zadowoleni.

Konsumenci robią to obecnie najczęściej w Internecie, a dokładniej na forach internetowych, w mediach społecznościowych oraz we wszystkich tych miejscach, gdzie gromadzą się ludzie wokół jednego określonego tematu. Marketing szeptany czasem również nazywany jest marketingiem plotki, ponieważ tak jak wyżej to zostało już wspomniane, poniekąd opiera się on na niej.

Marketing szeptany jest więc niczym innym jak przekazywaniem informacji o danej marce bądź produkcie lub usłudze w sposób, który wygląda na jak najbardziej spontaniczny. Dużą zaletą tej formy promowanie produktów i usług jest fakt, że konsument na pewno nie poczuje się nakłaniany do tego, aby wykonać określoną czynność na przykład do zakupu produktu czy odwiedzenia strony, jest on jedynie informowany o cechach i zaletach promowanego produktu lub usługi. Ważne jest oczywiście, by osoba odpowiedzialna za prowadzenie marketingu szeptanego dopasowała się do tematyki dyskusji na danym forum i aby jej wypowiedzi wyglądały jak wypowiedzi zwykłego forumowicza.

A jak wygląda marketing szeptany w ubezpieczeniach?

Jeżeli chodzi o marketing szeptany w ubezpieczeniach to wygląda on podobnie do tego co zostało wyżej powiedziane. Agenci ubezpieczeniowi powinni dbać o to, aby ich klienci zostawiali po sobie rekomendacje po zakończeniu świadczenia usługi. Można to zrobić poprzez napisanie drogą mailową prośby o dalszą rekomendację znajomym, rodzinie. Klient na pewno wtedy będzie czuł się zdecydowanie bardziej zmotywowany do tego, aby polecać takiego agenta ubezpieczeniowego, oczywiście tylko wtedy, kiedy będzie on zadowolony z jego usług.

Marketing szeptany w ubezpieczeniach będzie możliwy tylko wtedy, kiedy klienci będą faktycznie zadowoleni z usług, dlatego tak ważne jest, aby dbać o ich satysfakcję i zadowolenie z obsługi. Innym sposobem motywacyjnym może być też zniżka na kolejną usługę. Jeszcze innym sposobem na prośbę o rekomendację jest umieszczenie jej w swojej stopce email. Marketing szeptany w ubezpieczeniach to dobry sposób na pozyskiwanie nowych klientów, tak jak to zostało wspomniane przez wielokrotnie podstawą jest tutaj zadowolenie konsumenta. Bez tego rekomendacje nie będą możliwe, agenci ubezpieczeniowi powinni więc przykładać bardzo dużo uwagi do satysfakcji swojego klienta.

Marketing szeptany w ubezpieczeniach i turystyce

Marketing szeptany w turystyce

Marketing szeptany jest taką formą promocji, która dobrze sprawdzi się w zasadzie w każdej branży, w ubezpieczeniach, w branży beauty, a także w branży turystycznej. Jest to bardzo dobry sposób na promowanie usług turystycznych oraz różnych miejsc. Chodzi tutaj głównie o to, aby klienci zaczęli mówić dobrze o przedsiębiorstwie, bardzo ważnym elementem będzie zrobienie dobrego wrażenia na turystach. A będzie to możliwe na kilka sposobów, można do tego celu wykorzystać współpracę z influencerami, którzy mają zgromadzoną wokół siebie społeczność, która im wierzy i ufa.

Dzięki temu marka może zwiększyć szansę na większą widoczność, a także wiarygodność i popularność. Jeżeli chodzi o turystykę, tutaj również bardzo dużą rolę odgrywają opinie i rekomendacje. Ważne jest więc, by zadbać o to, aby były one jak najbardziej pozytywne.