Jak wygląda praca influencera i czy można na tym zarobić?

W dobie prężnie rozwijających się technik marketingu internetowego coraz więcej nowych zawodów zyskuje na znaczeniu. Szczególną popularnością cieszą się te związane z social mediami. Chyba każdemu obiło się o uszy słowo ”influencer”. Wiele firm chętnie podejmuje współpracę szczególnie z mikro influencerami, gdyż wiedzą, jak wiele korzyści wizerunkowych może im przynieść.

Zastanawiasz się, jak wygląda praca influencera i czy jest to dochodowe zajęcie? Chcesz spróbować swoich sił w marketingu internetowym? W takim razie zapraszamy do lektury, z której dowiesz się, czy to praca dla Ciebie.

Jak wygląda praca influencera

Kim jest influencer?

Żeby się dowiedzieć, jak wygląda praca influencera, najprościej jest od wytłumaczenia owego terminu. Otóż najprościej powiedzieć, że influencer to ktoś, kto jest po prostu znany w Internecie. Obszarem jego działań są natomiast media społecznościowe. Influencer to marka osobista tak dobrze zbudowana, że jest w stanie wpływać ona na decyzje i opinie innych ludzi. Nic więc dziwnego, że to także doskonały marketingowiec. W ten sposób, jest on w stanie zarobić na prowadzonych kampaniach i innych działaniach marketingowych. W zależności od zasięgu, czyli do jak dużej ilości fanów jest w stanie dotrzeć, wyróżniamy:

  • mega influencera,
  • makro influencera,
  • mikro influencera.

Obecnie influencer marketing przewyższa swoją skutecznością tradycyjne reklamy, które nie są w stanie wpłynąć na zaangażowanie odbiorców i nawiązać z nimi dialogu. W skutecznej promocji nic nie liczy się tak, jak zasięg…

Jak wygląda praca influencera – w jakich kanałach najczęściej działa?

Influencer to twórca internetowy i działa w tym medium czy raczej kilku kanałach, w których czuje się najlepiej. Ograniczenie się tylko i wyłącznie do jednego narzędzia może znacznie zmniejszyć zasięg. Praca influencera to zatem nie tylko Instagram a social media w ogóle. To również blog, grupy tematyczne i fora, Facebook czy Twitter. Ponieważ budowanie marki osobistej to długi proces, planując bycie influencerem, musimy dobrze określić, w jakiej dziedzinie chcemy działać i wokół niej budować swoją pozycję. Influencer, który czuje się już dosyć swobodnie w sieci i zyskał grono stałych odbiorców, może na poważnie myśleć o podjęciu współpracy marketingowej z firmami i zyskach, jakie może mu to przynieść.

Od czego zacząć?

Myśląc na poważnie o pracy influencera, pierwsze, co wypada zrobić, to zastanowić się, która dziedzina jest tą, w której czuję się najlepiej? Nie każdy przepada bowiem za nowinkami kosmetycznymi i testuje wszystko, co wpadnie mu w ręce, podobno, jak nie każdy ma zwierzęta i nie zachwala nowych karm. Określenie profilu własnej działalności to absolutna podstawa. Najlepiej postawić na to, o czym mamy już jakąś wiedzę, lubimy to robić i chcielibyśmy pokazać to teraz światu.

Następnym krokiem powinno być określenie grupy docelowej, czyli do kogo chcemy skierować nasze działania, a także zaplanowanie z wyprzedzeniem, co będziemy publikować. Brak harmonogramu może sprawić, że w naszych działaniach zabraknie spójności i nie będą one konsekwentne.

Dystrybucja treści wymaga także znalezienia odpowiedniego miejsca, gdzie można by je umieścić. Tutaj znów wybór jest bardzo duży, w zależności od tego, co kto lubi. Dla osób piszących dobrym rozwiązaniem będzie utworzenie bloga, z kolei dla tych, którzy lubią mówić i nagrywać filmiki – YouTube. Facebook, Twitter czy Instagram to kolejne z możliwości dotarcia do odbiorców.

Jak wygląda praca influencera w Internecie

Jeżeli już mowa o odbiorcach, najwięcej pracy zajmuje właśnie ich zdobycie i przekonanie, że warto śledzić nasz profil. Nawet najciekawsze treści nie przyciągną same do siebie potencjalnych odbiorców. Portale społecznościowe to dobry początek na zdobycie nowych obserwatorów. Obserwując innych, zazwyczaj można liczyć na zwrotne ”zaobserwowanie”. Podobnie udzielanie się na forach i grupach tematycznych, pisanie komentarzy może zaowocować nowymi obserwującymi.

W końcu czas na pozyskanie pierwszych zleceń. Zazwyczaj zaczyna się od lokowania konkretnych produktów i wrzucenia posta ze zdjęciem na swój profil. Dłuższe recenzje i artykuły sponsorowane to już kolejny etap. Czasami marki płacą także za wizerunek, gdyż w ich kampanii reklamowej właśnie takiego, a nie innego influencera.
Wiesz już, jak wygląda praca influencera, jeżeli jesteś przekonany, że to zawód dla Ciebie, to nie pozostaje nic innego, jak skorzystać z naszych wskazówek i rozwinąć własną markę osobistą!

Jak wygląda praca influencera — podsumowanie

Internet daje sporo możliwości zarobku. Jedni wykorzystują to jako chwilowe wsparcie domowego budżetu, inni natomiast czynią to pracą stałą. To, jak wygląda praca influencera, zależy w dużej mierze od obranej dziedziny oraz kanału działalności. Trzeba również liczyć się z tym, że na pierwsze efekty trzeba będzie trochę poczekać…