Marketing internetowy stwarza biznesowi ogrom możliwości, trzeba jednak wiedzieć, jak reklamować stronę www w Internecie. Inaczej cały zasób sił i środków pójdzie wniwecz, a cele marketingowe i tak nie zostaną osiągnięte.
Postaw na stronę
Wszystko zaczyna się od strony internetowej. Trudno w ogóle mówić o skutecznie promującej się firmie, która nie posiada własnej strony www. Zwłaszcza w czasach, kiedy życie, a wraz z nim kontakty międzyludzkie, usługi, handel i oczywiście biznes przeniosły się do sieci.
Aby przejść do odpowiedzi na pytanie, jak reklamować stronę www w Internecie, trzeba w pierwszej kolejności zadbać o widoczność tej strony. Nie musimy dodawać tutaj truizmów, jak ten, że strona powinna być wysokiej jakości, czytelna i aktualna. Koniecznym warunkiem jest również dostosowanie strony www do urządzeń mobilnych, wszak ponad połowa odwiedzin wszystkich stron internetowych pochodzi obecnie ze smartfonów.
Dać się odnaleźć
Pora odpowiedzieć na zasadnicze pytanie, a więc jak w ogóle reklamować stronę www w Internecie, aby nasza działalność była widoczna dla użytkowników sieci? Odpowiedzi są dwie, a brzmią one: SEO i pozycjonowanie.
Otóż załóżmy, że prowadzimy w Katowicach firmę, sprzedającą biżuterię. Firma posiada e-sklep, realizujemy więc zamówienia w całym kraju. Ale przecież jesteśmy tylko jednym z tysięcy podobnych przedsiębiorstw. Owszem, nasz asortyment jest ładny, ceny całkiem atrakcyjne, sama strona czytelna, a opisy produktów zrobione znakomicie. Tylko to wszystko nie sprawia jeszcze niestety, że klienci po prostu do nas trafiają.
Dlaczego? Ano dlatego, że prawdopodobnie wcale naszej oferty nie znajdują na liście wyników organicznych sugerowanych przez wyszukiwarkę. Znaczy to mniej więcej tyle, że potencjalny klient wpisuje w okienko wyszukiwarki frazę „srebrne koczyki”, po czym otrzymuje kilka czy kilkanaście stron z linkami do witryn sklepów, oferujących poszukiwany asortyment. Jeśli naszego sklepu nie ma na pierwszej stronie rzeczonych wyników, nikła szansa, że klient w ogóle do nas dotrze. Wyniki badań pokazują bowiem, że 90% internautów skupia się na pierwszych kilku wynikach, a na drugą stronę wyszukiwań przechodzi niespełna 3% z nich. Dlatego tak ważne jest zawalczenie o jak najwyższą pozycję w wynikach organicznych wyszukiwania.
Jak reklamować stronę www – krótki poradnik
Porad co do tego, jak reklamować stronę www znajdziecie w sieci mnóstwo. My jednak postanowiliśmy skupić się tutaj na metodach tyle skutecznych, co sprawdzonych.
Pierwsze, co większości przychodzi do głowy, jest oczywiście kampania Google Ads. I słusznie, bo daje relatywnie szybkie efekty, a trafna i dobrze ustawiona, generuje nawet kilkaset wejść na stronę dziennie. Kampania w Google Ads jest płatna, a jej cena uzależniona jest od popularności słów kluczowych. Jej niewątpliwym plusem jest jednak fakt, że płacimy za realne kliknięcia internautów, a nie na poczet reklamy.
Inną sprawdzoną metodą na to, jak reklamować stronę www, jest remarketing. Metoda polega na ponownym dotarciu do klientów, którzy wprawdzie odwiedzili naszą witrynę, ale ostatecznie nie zdecydowali się na zakupy. Odpowiednio ustawiona reklama będzie dla klienta przypomnieniem i niejako drugą szansą – a trzeba wiedzieć, że powracający na stronę klienci chętniej dokonują zakupów.
Jak reklamować stronę www? W social mediach!
Znakomitym miejscem promocji strony internetowej są media społecznościowe, jak Facebook czy Instagram. Facebookowym kampaniom ufa wiele firm, ponieważ pozwalają one dotrzeć do ściśle sprofilowanych grup docelowych. Tutaj zasada jest podobna do profilowania reklamy w Google Ads, a więc opłata za kliknięcie. Dobre ustawienie reklamy sprawi, że nawet przy niewielkim budżecie, kampania będzie skuteczna.
Na koniec wisienka na naszym reklamowym torcie, Instagram. W relacji Instagram a social media, ten portal wypada zdecydowanie najlepiej, jeśli chodzi o moc opiniotwórczą. Okazuje się, że aż 62% internautów zainteresowało się marką lub produktem za sprawą relacji na Instagramie. Bo w tym przypadku system Facebook Ads daje sporo możliwości – reklama może być wyświetlana zarówno w aktualnościach, jak i w superpopularnych Insta Stories.
Warto pamiętać, że zarówno social media, jak i firmowy blog, to nie tylko miejsce na płatną reklamę, ale także znakomite pole do popisu, jeśli chodzi o marketing treści. Content marketing to jednak temat na osobny artykuł o tym, jak reklamować stronę www.