CKEditor - Classic Version

Profesjonalne strony internetowe, SEO, Identyfikacja wizualna

Pozycjonowanie strony internetowej

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. search engine optimization, SEO; zwana także pozycjonowaniem) – procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. Pozycjonowanie opiera się na ciągłym poznawaniu mechanizmów rządzących wyszukiwarkami i dostosowywaniu kodów serwisów internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek w celu poprawienia pozycji danego serwisu na liście wynikowej. strony www

Stworzenie strony firmowej to tylko 50% sukcesy, aby wykorzystać w pełni potencjał marketingowy witryny trzeba ją dodać do wyszukiwarek oraz odpowiednio zoptymalizować, wybrać słowa kluczowe i stworzyć sieć linków przychodzących

W polskiej nomenklaturze branżowej dominuje rozróżnienie między pozycjonowaniem (ang. off-page) a optymalizacją stron (ang. on-page), choć często wyrażenia te mogą być używane zamiennie. Pierwszy z terminów odnosi się do działań prowadzonych poza docelową witryną (np. Link building), zaś optymalizacja w takim kontekście oznacza działania prowadzone bezpośrednio na stronie internetowej (wpływające na jej budowę, treść i strukturę).

Szczególną rolę w procesie pozycjonowania stron odgrywają media społecznościowe takie jak Google+, Facebook, Twitter, które są zintegrowane zazwyczaj z daną stroną internetową.

 

Kod i struktura

Działania w dużej mierze niewidoczne dla przeciętnego użytkownika strony, mające jednak wpływ na jej indeksowanie i klasyfikacje w wyszukiwarkach to np.:

-dostosowanie strony do standardów W3C,

-oddzielenia warstwy logicznej struktury dokumentu od warstwy jego prezentacji (np. poprzez zastosowanie CSS),

-poprawa czasu ładowania strony,

-rozwiązanie problemu powielonej treści, np. poprzez wskazanie wersji preferowanej za pomocą konwertowania kanonicznego z poziomu kodu HTML lub nagłówku HTTPdokumentu; w przypadku zawartości błędnie powielonej wykonując przekierowanie 301, czyli przekierowanie na stałe pod inny URL,

-zastosowanie przyjaznych adresów, np. przy użyciu mod_rewrite,

-umożliwienie głębokiego linkowania w przypadku animacji Flash oraz zapewnienie alternatywnej wersji dla przeglądarek bez wsparcia dla wspomnianej technologii (w tym robotów wyszukiwarek internetowych)

-instalacja kodów Google Analitycs oraz Search Console.

 

 Terminologia

SERP (ang. search engine results page) – wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce

PR – PageRank – matematyczny algorytm stworzony przez Google, na podstawie którego obliczana jest ważność znalezionych stron dla każdego zapytania, a także liczbowy efekt działania tego algorytmu.

TPR (ang. Toolbar PageRank) – PageRank wyświetlany w postaci zielonego paska na pasku narzędziowym zainstalowanym w przeglądarce stron WWW tzw. Google Toolbar

GDPR (ang. Google Directory PageRank) – PageRank publicznie dostępny w katalogu Google

RPR (ang. Real PageRank)

AT – Anchor Text – tekst/wyrażenie zawarte w <a href="http://example.com/">treść odsyłacza</a>

Content – Zawartość stron/witryn: tekst, obrazki. Kiedyś obowiązywała zasada „Content is King” – czyli najważniejsza dla pozycjonowania na stronie jest jej zawartość/treść – content

Duplicate Content Penalties – Tworzenie kilku kopii jednego dokumentu lub strony, w przypadku kopii strony mówi się o mirrors strony

IBL – Inbound Links – Liczba linków wskazujących na dany adres pliku/strony www, najlepiej z odpowiednim anchor textem

Index/indeks stron – Zbiór stron dostępnych w danej wyszukiwarce – stron zindeksowanych przez robota wyszukiwarki

Link exchange – Wymiana linków jest stosowana do podniesienia IBL pomiędzy stronami o wysokim PR

Link popularity – Wartość otrzymana dla zapytania (link:adres strony)

Naturalne linkowanie – Polega na rozpowszechnianiu w sieci linków do strony bez budowania specjalnych do tego celu stworzonych stron

OBL – Outbound Links – Liczba linków wskazujących na zewnętrzne adresy plików/stron www

Pozycjoner – użytkowa nazwa funkcji jaką pełni specjalista/konsultant ds. pozycjonowania stron www/seo

TBPR Update – Toolbar PageRank Update – inaczej update PageRank

Update PageRank – Zmiana wartości publicznie dostępnej PR wskazywanej przez Toolbar Google

TB Program Update – Zmiana w oprogramowaniu odpowiadającym za sposób obliczania PR

GDPR Update – Google Directory Update – Zmiana wartości PR publicznie dostępnej w katalogu Google PR

Update IBL – Zmiana wartości dla zapytania (link:adres strony)

BL Update – Backlink Update – Zmiana wartości dla zapytania (link:adres strony)

Algo Update – Algorithm Update – Zmiana algorytmu odpowiadającego za rezultaty SERP

Site – Liczba zaindeksowanych przez wyszukiwarkę podstron witryny

Tmproject

Zajmuje się projektowanie stron internetowych, administracją serwerów hostingowych oraz wykonuje różnego rodzaju prace graficzne na potrzeby wizerunku firmy jak i witryn internetowych. Preferuje serwer www - nginx oraz system CentOs
Trzymaj się ze mną naMoje stronyFacebook
Scroll Up